مقالات

قیمت کفپوش اپوکسی و ضمانت اجرا

قیمت کفپوش اپوکسی و ضمانت اجرا

قیمت کفپوش اپوکسی و  ضمانت اجرا

قیمت کفپوش اپوکسی و ضمانت اجرا یا بهتر است بگوییم قیمت کفپوش های صنعتی رزینی به عوامل مختلفی بستگی دارد  که در ادامه به آن خواهیم پرداخت اما بهتر است در ابتدا یک تعریف ساده از کفپوش های اپوکسی ارایه نماییم این کفپوش ها که بیشتر به صورت دو جزئی فروخته می شوند شامل مواد زیر می باشند:

  • رزین
  • هاردنر
  • فیلرها
  • پیگمنت ها
  • و….

با توجه به اینکه کلیه این مواد قالبا وارداتی بوده و یا با توجه به ارزش صادراتی متاثر از قیمت نوسانت ارزی به روز قیمت گذاری می شود بنا براین ارایه یک قیمت ثابت برای مواد با توجه به شرایط امکان پذیر نمی باشد اما این همه ماجرا نیست در واقع عوامل بسیار مهم تری نیز در این زمینه تاثیر گذار است برای مثال:

قیمت کفپوش اپوکسی و ضمانت اجرا

 تعیین قیمت کفپوش اپوکسی بر اساس ضخامت و شرایط پروژه

کفپوش های اپوکسی تنوع بی نظیر و انعطاف پذیری بالای برای اجرا دارا می باشند. به طور معمول این کفپوش ها از ضخامت یک میل تا ضخامت 5 میل اجرا می شوند انتخاب ضخامت هر پروژه نیازمند مشاوره با متخصصان این حوزه می باشد که در مجموعه اپوکسی فام این امکان وجود فراهم گردیده است در واقع انتخاب ضخامت کفپوش باعواملی مانند موارد زیر بستگی دارد:

  • زیر سازی

امکان اجرای کفپوش اپوکسی بر روی سطح بتنی، سنگ، سرامیک، موزایک و …. وجود دارد . هرچه سطح زیر اپوکسی صاف و صیقلی تر و بدون خلل و فرج باشد امکان اجرا با ضخامت پایین تر بیشتر است .

  • کاربری پروژه

در بعضی پروژه های صنعتی با توجه به کاربری سطح کفپوش و ضخامت آن تعیین می شود در پروژه های که دستگاه های سنگین و یا مواد شیمیایی خورنده ریخته می شود نمی توان از کفپوش های معمولی با ضخامت پایین استفاده نمود برای مثال برای کارخانه های که دستگاه های با ویبره و لرزش زیاد دارند بهتر است از کفپوش های پلی یورتان با ضخامت بیش از 3 میل استفاده نمود زیرا این کفپوش ها تنش پذیرتر هستند و دیرتر دچار ترک می شوند.

بارمکانیکی و فشاری بر روی سطح

در بعضی پروژها فشار و ترافیک بر روی سطح ناچیز است و صرفا افراد بر روی سطح تردد دارند و یا بارها یا دستگاه های سنگین بر روی سطح قرار نمی گیرد در این موارد می توان، کفپوش با ضخامت یک میل یا دو میل اجرا نمود اما برای سطوحی مثل پارکینگ های طبقاتی با تردد بی شمار و یا کارخانه های که در آنها لیفتراک عبور می کند امکان اجرای ضخامت زیر سه میل وجود ندارد و…..

متراژ پروژه

با توجه به هزینه های تولید کفپوش اپوکسی با یک فام رنگی مخصوص می توان گفت هزینه سربار شرکت تولید کننده برای 10 کیلو رنگ اپوکسی با 100 کیلو رنگ اپوکسی برابر می باشد و می توان گفت اجرای کفپوش اپوکسی در پروژه های بزرگ با هزینه کمتری انجام می گیرد. در واقع هر چقدر سفارش محصول بیشتر قیمت مناسبتر می شود.

دستمزد اجرای کفپوش

دستمزد کفپوش های اپوکسی بر اساس سطح و میزان ضخامت و نوع کفپوش اپوکسی متفاوت می باشد که با توجه به اینکه 20 در صد از هزینه های کفپوش اپوکسی مرتبط به اجرا می باشد می تواند در قیمت تعیین شده تاثیر بگذارد برای مثال برای اجرای کفپوش آنتی استاتیک با توجه به مراحل اجرای بیشتر و لایه های اضافی و حساسیت انجام پروژه دستمزد اجرا به نسبت پروژه های دیگر بیشتر می باشد.

کفپوش های دکوراتیو

با توجه به اینکه کفپوش های اپوکسی به شکل صنعتی و یا دکوراتیو انجام می گیرند بر اساس  اینکه میزان مواد مصرفی  نوع مواد متفاوت هستند و در دستمزد اجرا نیز کفپوش های دکوراتیو مانند یک اثر هنری محاسبه می گردند گران تر می باشند.

در واقع هر پروژه شرایط خود را دارا می باشد امابه طور میانگین می توان به جدول زیر استناد نمود البته با توجه به اینکه شاید این جدول ها به روزرسانی نشوند توصیه می گردد حتما از طریق تماس با این مجموعه و دیگر شرکت ها قیمت دقیق این محصولات استعلام نمایید.

با توجه به اینکه فرمول این مواد در شرکت ها متفاوت بوده نوع مواد مصرفی و کیفیت مواد تولیدی متفاوت بوده است احتمالا با قیمت های متفاوت اما در یک رنج قیمتی مواجه می شوید.

کفپوش های سه بعدی ارزان

هزینه چاپ و تولید داخل بودن لاک های شفاف اپوکسی سه بعدی مهم ترین عامل در کاهش هزینه های کفپوش های دکوراتیو به خصوص کفپوش های سه بعدی می باشد.

دستمزد اجرا و استفاده از نیروی مجرب در حوزه تعیین کننده هستند زیرا این کفپوش ها در واقع یک اثر هنری هستند و مانند دیگر اثار هنری وصنایع دستی دستمزد زیادی برای اجرای آنها دریافت می شود.

 

ردیف محصول و خدمات اجرا واحد قیمت
1 کفپوش اپوکسی پوست پرتقالی متر مربع 360- 580   هزار تومان
2 کفپوش اپوکسی صیقلی متر مربع 550-800  هزار تومان
3 کفپوش اپوکسی انتی استاتیک مترمربع 850-650 هزار تومان
4 کفپوش اپوکسی دکوراتیو متر مربع 600 هزارتومان به بالا
5 کفپوش بیمارستانی متر مربع 470-800 هزار تومان

 

با توجه به اینکه فرمول این مواد در شرکت ها متفاوت ، نوع مواد مصرفی و کیفیت مواد تولیدی متفاوت بوده است احتمالا با قیمت های متفاوت اما در یک رنج قیمتی مواجه می شوید.

 

قیمت لایه های کفپوش اپوکسی

همانگونه که قبلا به آن اشاره نمودیم فرمول اپوکسی در هر شرکت انحصاری بوده و با توجه به تنوع مواد اولیه در بازار و میزان مواد مصرفی مانند رزین و هاردنر در هر لایه قیمتها متفاوت خواهد بود. برای اگاهی بیشتر و با توجه به کاربرد لایه های اپوکسی در مصارف صنعتی قیمت این مواد به شرح زیر در یک جدول اعلام می گردد.

 

ردیف محصولات واحد قیمت
1 پرایمر اپوکسی کیلوگرم 190-125 هزارتومان
2 ماستیک اپوکسی کیلوگرم 140-110 هزار تومان
3 روکش اپوکسی کیلوگرم 260-180 هزار تومان
4 لاک اپوکسی مقاوم به خش کیلوگرم 600-150 هزار تومان
5 اجرای اپوکسی متر مربع 50-900هزار تومان

 

قیمت هر متر مربع کفپوش اپوکسی

در خصوص فروش کفپوش اپوکسی باید گفت که می توان  به دو شکل این کفپوش ها را خرید در نوع اول خرید شما براساس نوع ضخامت و نوع کفپوش و با توجه به دانتیسته مواد، میزان مواد مصرفی در هر لایه را محاسبه و بعد به شکل کیلوگرم پرایمر اپوکسی،ماستیک اپوکسی و رنگ روکش اپوکسی را تهیه می نماید. در نوع دوم شما به صورت هر متر مربع مواد را بر اساس نوع و ضخامت تهیه می نماید. در این مدل هزینه اجرا نیز در آن در نظر گرفته می شود و هر چقدر ضخامت بیشتر باشد با توجه به اینکه مواد بیشتری مصرف می شود و  اجرای آن زمان و کار بیشتری را نیازمند می باشد دستمزد و هزینه های مواد نیز افزایش می یابد.

 

قیمت کفپوش اپوکسی ارزان

البته شاید شما در تماس با شرکت های مختلف فعال در این زمینه کمی کیج شوید زیرا شما درخواست خرید کفپوش اپوکسی با ضخامت و نوع یکسان دارید اما قیمت های متفاوتی را دریافت می نماید، هر شرکت متناسب با مواد اولیه که آیا تولید داخل است یا وارداتی و میزان مصرف مواداولیه بر اساس فرمول انحصاری خود قیمت ها را اعلام می نماید.

شرکت اپوکسی فام با توجه به تجربه و تنوع محصول بالا با در نظر گرفتن نوع کاربری پروژه ها اقدام به تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب و ارزان نموده است . ماستیک ارزان و یا روکش ارزان قیمت به معنی کاستن از کیفیت مواد تولید شده نمی باشد در واقع ناشی از بهینه سازی فرمول ها، شناخت بازار مواد اولیه و مدیریت هزینه های سربار تولید می باشد.

 

برای انتخاب بهترین گزینه بهتر است با مشاوران اپوکسی فام در تماس باشید تا شما را در رسیدن به انتخاب درست یاری نمایند.

مشاوره با ما : 44017919 (021) _ 09125263615

با توجه به اهمیت زیر سازی در پروژه های کفپوش اپوکسی می توان گفت این موضوع می تواند تاثیر چشم گیری در کاهش یا افزایش هزینه های کفپوش اپوکسی داشته باشد. درصورت استفاده از بتن ماله پروانه مناسب این هزینه ها تا 20 درصد کاهش خواهد داشت و در صورت عدم وجود سطوح مناسب می تواند باعث شود هزینه ها افزایش پیدا کند در این موارد باید برای اصلاح شرایط از گروت اپوکسی و یا گروت های سیمانی استفاده شود و در صورت لزوم و عدم مشکل ارتفاع در پروژه ها از بتن ریزی مجدد استفاده شود.

از دیگر مواردی که باید به افزایش و یا کاهش هزینه ها اشاره نمود آلودگی روی سطوح بتن می باشد این آلودگی ها می تواند ناشی از ریزش موادی مانند روغن ها و یا دیگر مواد شیمیایی باشد که برای مرتفع نمودن این ایراد از پرایمرهای روغن دوست و یا پاک کننده های صنعتی استفاده نمود. البته نسبت به مواد معمولی هزینه های بیشتری دارند و در صورت پاک بودن سطوح از آلودگی ها، هزینه ها می تواند 10 تا 20 درصد کاهش پیدا کند.

تنوع بسیارزیاد کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان و همچنین کاربری ها متفاوت این کفپوش ها باعث می شود که قیمت گذاری و ارایه قیمت برای هر کاربر و پروژه متفاوت  باشد، در ادامه به تعدادی از این کفپوش ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد اشاره می کنیم:

 

قیمت کفپوش های  اپوکسی صنعتی

کفپوش های صنعتی تنوع بسیار گسترده ای دارد اما محصولاتی که ما در این مجموعه ارایه می کنیم عبارتند از :

 

 قیمت کفپوش های صنعتی

در این کفپوش ها تعیین قیمت بر اساس نوع ضخامت کفپوش که می تواند از یک میل تا یازده میل اجرا شود قیمت گذاری می شود هر چه ضخامت بیشتر در نتیجه میزان مواد مصرفی بیشتر و نهایتا قیمت تمام شده بیشتر می شود ضخامت کفپوش های صنعتی بر اساس کاربری و نوع فشارهای وارد بر سطح انتخاب می شود که نیازمند نیاز سنجی از طرف کارشناسان شرکت و دریافت اطلاعات دقیق از کار فرما میباشد.

علاوه بر میزان مواد مصرفی این شرکت اقدام بهینه سازی فرمول و با استفاده از مواد با کیفیت توانسته است کفپوش های صنعتی ارزانتر نسبت به رقبا تولید و با کیفیت مناسب ارایه نماید. تنوع محصول زیاد در این مجموه باعث می شود که کاربران بتوانند با توان های مالی متفاوت به بهترین گزینه ها دسترسی داشته باشند.

در این مجموعه سه نوع تیپ مواد برای کفپوش های اپوکسی صنعتی وجود دارد.

 

کفپوش های ارزان قیمت پارکینگ

کفپوش های ارزان قیمت پارکینگ

در واقع در بالا مواردی که می تواند در کاهش هزینه های کفپوش های اپوکسی تاثیر گذار باشند را بیان کردیم اما در حوزه کفپوش های پارکینگ ارزان نوع کاربری و متراژ پارکینگ ها نیز تاثیر گذار هستند هر چقدر متراژ بالاتر باشد هزینه های سربار بر متراژ تقسیم می شود قیمت در هر متر مربع کاهش پیدا می کند .

در پارکینگ های با ترافیک سنگین و حضور ماشین های سنگین از ضخامت بالای کفپوش استفاده می شود که این موضوع باعث افزایش قیمت کفپوش می شود اما در پارکینگ ها با ترافیک پایین و پارکینگ های مسکونی می توان از کفپوش های اپوکسی ارزان تر استفاده نمود.

 

کفپوش های پلی یورتان

این کفپوش های پلی یورتان هم در مجموعه های صنعتی استفاده می شود و هم در سالن های ورزشی معمولا مواد پلی یورتان با توجه به اینکه خاصیت ضربه پذیری قابل توجهی دارند گزینه های مناسبی برای استفاده در مجموعه های ورزشی می باشند و از اسیب دیدگی ورزشگاران جلوگیری می کنند .کفپوش های پلی یورتان صنعتی به مراتب ارزان تر از کفپوش های ورزشی می باشد چون معمولا کفپوش های مورد استفاده در صنعت ضخامتی بین 3 تا 5 میل دارد اما ضخامت کفپوش های پلی یورتان بین 5 تا 11میل می باشد که در لایه های میانی از گرانول استفاده می شود که قیمت تمام شده را افزایش می دهد.

 

کفپوش های انتی استاتیک

قیمت این کفپوش ها در میان کفپوش های صنعتی از همه بیشتر می باشد و علت آن استفاده الیاف خاص گرافیتی وفلزی در رنگ روکش و سیم های مسی در لایه میانی عامل های تاثیر گذار در تعیین قیمت این کفپوش ها می باشد با توجه به متغیر بودن قیمت مس در بازارهای جهانی مانند طلا قیمت این کفپوش ها نیز به روز تعیین می شود.

 

 کفپوش های اپوکسی ضد اسید

این کفپوش های دو جزیی که با رزین های ضد اسید فنولیک و وینیل استر ساخته می شود و مقاومت خوبی در مقابل اسیدها دارند .قیمت کفپوش های ضد اسید نیز بر اساس ضخامت تعیین و البته نوع آن ها بر اساس نوع اسید و میزان غلظت اسید انتخاب می شود.

برای اینکه یک کفپوش ضد اسید ارزان داشته باشید می توانید بر روی کفپوش های پلی یورتان و کفپوش های اپوکسی از لاک های مقاوم به اسید استفاده کنید در این صورت 20 درصد کاهش هزینه خواهید داشت که نا گفته نماند این روش برای اسیدهای قوی با غلظت زیاد قابل استفاده نیست.

 کاشی کاری ضد اسید

هر زمان به فکر داشتن یک کالای ارزان هستیم به دنبال خریدن یک کالا با قیمت تمام شده پایین هستیم و کمتر کیفیت و کارایی و بهره وری را مد نظر قرار می دهیم در واقع بهترین نوع کفپوش های ضداسید و باز، کاشی کاری ها و سنگ کاری های ضد اسید است.  اجرای آنها نیازمند حجم زیادی از مصالح ضد اسید و باز مانند سیلیکات پتاسیم و فوران و مواد فایبر گلاس و کاشی ها و سنگ های مقاوم به اسید است که هزینه های زیادی را در بر دارد اما اگر یکبار این هزینه ها انجام بگیرد به هیچ وجه لازم نیست که هر سال هزینه های مداوم بر نگهداری سازه های پرخطر کرد.

در واقع با تقسیم هزینه ها با مدت زمان قابل استفاده از سطح و نگهداری زیر ساخت های ساختمان ها بسیار با ارزش تر از هزینه این کفپوش ها خواهند شد لذا استفاده از آنها در صنایع ضرروی و لازم است.

نکات مهمی که در زمان خرید کفپوش اپوکسی باید مد نظر قرار دهید

اولین نکته این است که چرا می خواهید از کفپوش اپوکسی به جای کفپوش های دیگر مانند سنگ، کاشی و سرامیک و یا انواع بتن ها یا پارکت ها استفاده نمایید برای چنین تصمیمی لازم است مزایا و معایب کفپوش اپوکسی را بدانید

مزایا کفپوش اپوکسی شامل

  • مقاومت زیاد در مقابل ترافیک سنگین و مواد خورنده
  • تنوع و زیبایی
  • شستشوی آسان
  • ترمیم پذیری آسان
  • یکپارچه و بدون درزبودن
  • قیمت مناسب با توجه به مزیت ها
  • صاف و صیقلی بودن
  • انتی باکتریال
  • انتی داست
مطالعه بیشتر : کفپوش اپوکسی چیست؟

معایب کفپوش اپوکسی

  • قیمت بالای آن به نسبت کفپوش های مانند موزاییک
  • عدم مقاومت در قابل نور خورشید
  • خش پذیر بودن
  • نیازمند نیروی مجرب برای اجرا

این کفپوش ها برای محیط های صنعتی مانند کفپوش کارخانه های تولید مواد غدایی صنایع الکترونیکی و یا کارگاه های صنعتی بسیار مناسب است.

شاید به جرات بتوان گفت بهترین انتخاب برای پارکینگ می باشد و قابلیت این را دارد که به وسیله خط کشی محدوده هر پارگینگ مشخص شود. لازم به ذکر که اجرای خط کشی به متر طول محاسبه می گردد.

 نکته دوم در انتخاب کفپوش ها بازدید از پروژه های مشابه با کاربری مورد نظر شما است

نکته سوم با توجه به اینکه برای افراد عادی امکان تست مواد به صورت آزمایشگاهی نمی باشد با تحقیق از شرکت های معتبر و تولید کننده با ضمانت کافی خرید نمایند .

نکته چهارم می توان مواد را از یک شرکت تهیه نمود و برای اجرا به افراد دیگر سپرد گاهی این کار باعث می شود هزینه تمام شده مقدار جزیی کاهش یابد اما  اجرا انجام شده در صورت داشتن مشکل شامل گارانتی شرکت ها و یا مجری نمی شود لذا بهتر است از هر شرکتی که مواد تهیه می نمایید اجرای کار خود را به آن شرکت بسپارید مجموعه اپوکسی فام در نهایت اطمینان به مواد تولیدی خود و استفاده از کادر مجرب محصولات خود را بیش از یک سال گارانتی می نماید و طبق شرح گارانتی این شرکت کلیه خدمات شامل 10 سال خدمات پس از فروش می باشد.

نکته اخر برای خرید این محصول از شرکت های مختلف استعلام قیمت به همراه پرپوزال فنی درخواست نمایید.

ارتباط با ما: 44017919 (021) _ 09125263615

آدرس : فلکه اول صادقیه ابتدای ستارخان مجتمع اداری تجاری پردیس طبقه ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *