مقالات

ماستیک اپوکسی یا لایه میانی کفپوش اپوکسی

ماستیک اپوکسی یا لایه میانی کفپوش اپوکسی

ماستیک اپوکسی چیست؟

این محصولدر لایه میانی کفپوش اپوکسی مورد استفاده می باشد که جهت پر کردن خلل و خرج موجود بر روی سطوح مورد استفاده قرار می گیرد.ماده ای است که از دو جزء اصلی زرین فیلر دار و هاردنر تشکیل شده است. فیلر به معنای پرکننده می باشد. به موادی مثل اروزیل،سیلیس و.. فیلر گفته می شود. نوع فیلر و میزان افزایش و کاهش آن باعث تغییر نوع کاربرد ماستیک ها می گردد.
ماده اصلی سازنده این ماده زرین اپوکسی میباشد به همین دلیل برای غیرقابل نفوذ کردن ترک ها و ایجاد ضخامت و مقاومت مکانیکی و فشاری کاربرد دارد.

کاربرد ماستیک اپوکسی :

ماستیک اپوکسی با نام درزگیر اپوکسی نیز خوانده می شود و برای پر کردن درزهای بتن،سرامیک و یا زیر سازی کاشیکاری ضد اسید کاربرد دارد.خاصیت الاستیسته و چسبندگی بالا و تنوع زیاد موجب شده است که در صنایع جهت پر کردن حفرها از آن استفاده شود.

موارد کاربرد :

سطوح بتنی،آجری،موزاییکی،سنگهای طبیعی،سرویس های حمام و آشپزخانه و…

خواص ماستیک اپوکسی :

یکی از مزایای مهم و قابل توجه این نوع ماستیک مقاومت بالا در برابر رطوبت آب شور و شیرین است. همچنین این ماستیک در برابر خوردگی واسید مقاومت بسیار بالایی دارد. از دیگر مزیت های آن میتوان به مقاومت فشاری و مقاومت مکانیکی بالای آن اشاره کرد.

موارد قابل توجه :

محافظت ضدخوردگی
مناسب برای محیط های صنعتی و دریایی
چسبندگی خوب به پوشش های پیر و سطوح غیر بهینه

از ویژگی های بارزی که میتوان به آن اشاره کرد :

رنگ پذیری و ایجاد بستر صاف و صیقلی برای اجرای رنگ روکش
نرخ انتشار کم ترکیبات آلی کم فرار به دلیل غلظت مواد.
در آخر به سوالات رایجی که جواب آن یکی از دغدغه های فکری شده است پاسخ می دهیم
ایا ماستیک اپوکسی را روی پوشش رنگ موجود میتوانید اعمال کرد؟
برای اعمال ماستیک اپوکسی سطح باید کاملا خشک باشد و با استفاده از سنباده باید رنگ مو جواد زبر نمود بعد از پرایمر استفاده نمود و سپس ماستیک را اجرا کرد.
آیاماستیک اپوکسی با قلم مو یا اسپری اعمال می شود؟برای پاسخ به این سوال باید دید که ماستیک برای چه سطوحی تولید می شود سپس ابزار مورد استفاده را تعیین نمود زیرا ماستیک در غلظت های متنوع تولید می شود اما برای اجرا در کفپوش ها یا از ماتیک های خودتراز استفاده می شود و یا با لیسه نقاشی اجرا می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *