مقالات

ماستیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ماستیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ماستیک‌ موادی است که از آن برای آب بندی استفاده می‌شود و در تمام نقاطی که رطوبت وجود داشت باشد، کاربرد دارد؛ اما کارکرد ماستیک‌ها تنها در آب بندی نیست. این محصول در انواع مختلفی تولیدشده است و می‌توان گفت برای ترمیمدر رنگ‌کاری و به عنوان لکه‌گیری در فلزات و گچ‌کاری نیزقابل استفاده است.از جمله ماستیک‌های مختلف می‌توان به ماستیک‌هایلاستیکی، سیلیکونی، نئوپرنی و پلی‌یورتانیاشاره کرد. هر کدام از این ماستیک‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند و معمولاً بر اساس نوع سطحی که قرار است آب بندی شود، انتخاب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری دربارهماستیک‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

انواع ماستیک چیست؟

ماستیک، یکی از مواد ساختمانی است که در صنعت ساخت و ساز به طور گسترده استفاده می‌شود.انواع مختلفی از ماستیک‌ها وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند.ماستیک پلی یورتان: برای اندازه گیری، نصب و روکش کف و دیوارها استفاده می‌شود.ماستیک اپوکسی: دارای خواص مکانیکی بالا و مقاومت در برابر حرارت و شیمی است و به خوبی برای چسباندن و روکش دادن مواد مختلف استفاده می‌شود.ماستیک قیری سرد و گرم: این نوع از ماستیک برای روکش کف و دیوارها در صنعت ساخت و سازاستفاده می‌شود.ماستیک پلی سولفید: برای ایجاد رطوبت یا هوای خاص در محیط‌های صنعتی مورد استفاده قرارمی‌گیرد.ماستیک سیلیکونی و اکرولیکی:

برای چسباندن و روکش دادن مواد مختلف مناسب است.ماستیک اپوکسی چیست؟ماستیک قیمت مناسب اپوکسی، یک ماده با خاصیت الاستیسیته است که در برابر حرارت، عالی عملمی‌کند. این ماده به عنوان یک لایه میانی در کفپوش‌های اپوکسی استفاده می‌شود و برای پر کردن خللو شکاف‌های موجود در سطوح استفاده می‌کنند. این محصول به عنوان یک پوشش حفاظتی عالی دربرابر ضربه، سایش و حرارت عمل می‌کند و می‌تواند به مقاومت و طول عمر کفپوش اپوکسی کمک کند.استفاده از ماستیک درزبند اپوکسی در ساختمان‌ها و پروژه‌های ساخت و ساز، امکان پر کردن درزهاو سطوح کناف را به صورت یکنواخت و کامل فراهم می‌کند. این نوع ماستیک باعث می‌شود که نمایساختمان زیبا و بی‌نظیر شود و در عین حال به سطح زیر کار نیز به خوبی چسبد. استفاده ازماستیک قیمت مناسب، یک راه عالی برای افزایش دوام و زیبایی ساختمان است.کاربرد ماستیک درزبندی چیست؟

ماستیک قیمت مناسب درزبندی اپوکسی، به دلیل داشتن مزایای بسیار در صنایع مختلف کاربرد بسیارزیادی دارد. این ماده علاوه بر پر کردن حفرات و نواقص سطوح، از آب و هوا، گرد و غبار و عواملخارجی محافظت می‌کند.یکی از این مزایا، مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و آب شور و شیرین است؛ پس ماستیک اپوکسی می‌تواند در شرایطی که محیط اطراف آبی استفاده شود، به خوبی عمل کند و از خرابی و تغییر شکلجلوگیری کند.علاوه بر آن، این ماستیک نیز در برابر خوردگی و اسید و باز مقاومت بسیار بالایی دارد. پس حتی درمعرض تماس با مواد شیمیایی قوی، ماستیک اپوکسی همچنان از خرابی در امان خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های این ماستیک می‌توان به مقاومت سایشی و مقاومت مکانیکی بالای آن اشاره کرداین ماده در برابر فشار و سایش قابل توجهی که بر روی آن وارد می‌شود، مقاومت نشان دهد و کارایی خود را حفظ کند.به عنوان نکته آخر باید ذکر کنیم که ماستیک درزبند می‌تواند در پر کردن حفره‌های در و پنجره‌هایچوبی و فلزی نیز کاربرد داشته باشد. استفاده از این ماده در ساختمان‌هایی مانند استخرها و کارخانجاتنیز امکان پذیر است و می‌توان از آن برای پر کردن حفره‌های موجود در کف استخرها و کارخانجاتاستفاده کرد.ماستیک اپوکسی چگونه اجرا می‌شود؟کارشناسان اپوکسی فام با داشتن تخصص و تجربه لازم در زمینه اجرای ماستیک، می‌توانند به طورحرفه‌ای درزهای مختلف را پوشش دهند. برای اجرای ماستیک لازم است کارهای زیر به ترتیب انجام شود؛

مطالعه بیشتر : کفپوش بیمارستان چه ویژگی‌هایی دارد؟
1- خاک‌گیری و نظافت

 ابتدا باید تمامی درزها را با دقت و دقت خاصی تمیز شوند. این عمل شامل حذف هر گونه رطوبت، گردو غبار، رنگ، چربی و دیگر مواد آلاینده است. با استفاده از روش‌هایی مانند سند بلاست و ساب زدن،متخصصان ما سطوح متخلخل را به خوبی هموارمی‌کنند. این اقدامات اولیه باعث می‌شود که اجرایماستیک بهتر و دوام بیشتری داشته باشد.

2- پرایمر

در اجرای ماستیک یکی از مواردی که حائز اهمیت است، استفاده از پرایمر است. این عمل باعثمی‌شود که ماستیک بهتر و ماندگارتر روی سطح قرار بگیرد. در صورتی که سطحی که قرار استماستیک روی آن اجرا شود، قدیمی و یا سطوح فلزی باشد، استفاده از پرایمر ضروری است.استفاده از پرایمر، به سطح اجازه می‌دهد تا ماستیک به خوبی به آن متصل شود و از جدا شدن آنجلوگیری کند. علاوه بر این، پرایمر به سطح کمک می‌کند تا ماستیک بهتر پخش شود و نتیجه نهاییبهتری را به ارمغان آورد.

3- توجه به جزییات
یکی از موارد قابل توجه در اجرای ماستیک، برابر کردن عرض و عمق اجرا است. این امر بسیارحائز اهمیت است و کارشناسان ما از اجرای ماستیک در محل‌های مرطوب خودداری می‌کنند تا ازافت کیفیت نهایی جلوگیری کنند. تمام تلاش ما بر این است که بهترین نتیجه را از اجرای ماستیک بهدست آوریم و این در جلوگیری از هر گونه مشکل و عیب در نهایت کار تاثیرگذار خواهد بود.نکات مهم در نصب ماستیک اپوکسینحوه نصب ماستیک درزبندی یکی از نکات مهم در اجرای این فرآیند است. ما به شما تضمین می‌کنیمکه هیچ نگرانی‌ای در این زمینه نخواهید داشت؛

زیرا ما این کار را به صورت حرفه‌ای و با دقت بالاانجام می‌دهیم.همانطوری که گفته شد، ماستیک یک ماده اصلاحی است که پس از آماده سازی صحیح سطوح، بهصورت استاندارد و با دقت خاصی نصب می‌شود. این نوع کار به دست هر کسی سپرده نمی‌شود وبرای اجرای آن، نیاز به متخصصان مجرب و کارآزموده است.متخصصان اپوکسی فام برای نصب ماستیک از غلتک یا لیسه استفاده می‌کنند تا بهترین نتیجه را بهدست آورند. این روش اجرای ماستیک باعث می‌شود که سطوح مورد نظر صاف و بدون عیوب باشندو از ماندگاری و عمر طولانی برخوردار باشند.برای دستیابی به بهترین اجرا در یک پروژه، لازم است به درجه حرارت دقت بسیاری شود. در واقع،درجه حرارت می‌تواند تأثیر زیادی بر نتیجه نهایی داشته باشد. برای مثال، در صورتی که درجهحرارت بسیار پایین‌تر از نقطه شبنم باشد،

ممکن است مواد ساختمانی برای اجرا مناسب نباشند.به همین دلیل، توصیه می‌شود درجه حرارت سه درجه سانتی‌گراد بالاتر از نقطه شبنم باشد تا اجرا،کیفیت بهتری داشته باشد. همچنین بعد از اتمام کار، می‌توان از گروت اپوکسی استفاده کرد تا نتیجهنهایی بهبود یابد. گروت اپوکسی یک ماده چسبنده است که می‌تواند ترکیبات را به هم بچسباند و باعثتقویت ساختمان شود.ضخامت و مقاومت ماستیکضخامت ماستیک براساس کاربرد آن تعیین می‌شود. در حالت کلی، ماستیک درزبند اپوکسی، ضخامتنهایی کفپوش اپوکسی را تعیین می‌کند. با توجه به نوع کاربری مورد نظر، ضخامت ماستیک باید بهگونه‌ای باشد که بتواند به درستی درزها را پوشش دهد و از ترک خوردگی و نشتی درزها جلوگیریکند.برای رنگی کردن لایه نهایی ماستیک درزبند اپوکسی، می‌توان از افزودنی‌های خاص و پیگمنت‌هااستفاده کرد.

با توجه به رنگ مورد نظر، این افزودنی‌ها و پیگمنت‌ها می‌توانند بهماستیک اپوکسیاضافه شوند. باید توجه کرد که ماستیک اپوکسی به صورت دو جزئی تولید و فرموله می‌شود. برایافزایش ضخامت لایه میانی اپوکسی، یکی از روش‌های مورد استفاده پاشیدن سیلیس با دانه بندی ویژهاست.

ماستیک قیمت مناسب
برای دریافت لیست قیمت ماستیک، شما می‌توانید با ما تماس بگیرید. ارتباط با کارشناسان ما می‌تواندبه شما کمک کنید تا به راحتی اطلاعات قیمت محصولات مورد نظر خود را به‌دست آورید؛ همچنینمی‌توانید اطلاعات بیشتری درباره محصولات اپوکسی فام نیز کسب کنید. باید ذکر کنیم که انواعماستیک درزبند دارای قیمت های متنوعی هستند. بنابراین، شما می‌توانید براساس بودجه خود یک نوعمناسب را انتخاب کنید.علاوه بر نوع ماستیک، مساحت سطح اجرایی بر هزینه آن تأثیر می‌گذارد. ماستیک‌های با کیفیت بالا وسطح اجرایی دقیق‌تر معمولاً هزینه بیشتری دارند. استفاده از ماستیک مناسب با سطح اجرایی مناسبمی‌تواند به بهبود عملکرد و ماندگاری ماده کمک کند و در نتیجه هزینه‌های لازم برای تعمیر وتغییرات کاهش یابد.هزینه درزبندی و عایق‌بندی سطح‌های مختلف با توجه به مساحت و سطح اجرایی آن‌ها متفاوت خواهدبود. هر چه سطح اجرایی بیشتری داشته باشد، نیاز به مصرف بیشتری از ماستیک‌ها و مواد درزبندیخواهد بود که به تبع آن هزینه‌های بیشتری نیز به همراه خواهد داشت.

در نظر داشته باشید که در انتخاب ماستیک و مواد درزبندی بهترین قیمت‌ها را برای شما در نظرخواهیم داشت تا بتوانیم از نظر هزینه‌ای بهترین راهکار را برای درزبندی سطح مورد نظرتان ارائهدهیم.نتیجه گیریماستیک یکی از مواد پرکاربرد در صنعت ساختمان است. این پوشش خاص ویژگی‌های مکانیکی بسیاربالایی دارد که می‌تواند در مقابل خوردگی، فشار، و سایش مقاومت بیشتری ایجاد کند. ماستیک اپوکسیبه عنوان یک روش مهم در تعمیر و ترمیم سطوح آسیب‌دیده نیز کاربرد دارد.همچنین جالب است بدانید که این ماه فوق‌العاده در زمینه‌های مختلفی از جمله صنایع عمرانی، صنعتی،دریایی، خودروسازی و بسیاری دیگر، ماستیک اپوکسی به عنوان یک پوشش مورد توجه بوده و بهبهبود کیفیت و مقاومت سطوح کمک کرده است.فراموش نکنید که استفاده از ماستیک نیاز به تخصص و مهارت دارد. بنابراین تیم اجرایی‌ای را به خدمت بگیرید که تجربه کافی را در اجرای پروژه‌های کفپوش داشته باشند.

ارتباط با ما: 44017919 (021) _ 09125263615

آدرس: فلکه اول صادقیه ابتدای ستارخان مجتمع اداری تجاری پردیس طبقه ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *