مقالات

کفپوش اتاق سرور چه ویژگی‌هایی دارد؟

اپوکسی ماده‌ای شیمیایی است که از ترکیب رزین اپوکساید با پولی آمین یا پلی آمید تشکیل می‌شود. اینماده به دلیل ویژگی‌های خاص خود، مانند چسبندگی، مقاومت دربرابرعوامل شیمیای یودمایی،مقاومت مکانیکی بالا و مقاومت الکتریکی،‌ در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است و برایساخت کفپوش‌های صنعتی استفاده می‌شود.به عنوان مثال، کفپوش اپوکسی می‌تواند در سالن‌های صنعتی یا اتاق‌های سرور مورد استفاده قرار گیرد.این نوع کفپوش در انواع مختلف تولید می‌شود. نتیجه نهایی از ترکیب رزین و هاردنر، یک محصول مستحکم و بادوام است و با افزودن مواد خاص می‌توان خواص بیشتری را در آن ایجاد کرد. به همین دلیل، می‌توان این نوع کفپوش را در اماکن مختلف با توجه به نیازهای آن محل استفاده کرد.

 

کفپوش اپوکسی اتاق سرور

اتاق سرور یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک سازمان است که تمامی تجهیزات مربوط به سرویس دهی وذخیره‌ سازی اطلاعات در آن قرار می‌گیرند. در این اتاق، تجهیزاتی مانند سرورها، رک‌ها،سوئیچ‌ها، روترها و فایروال‌ها وجود دارد که از آنها برای ارائه خدمات شبکه و محافظت از اطلاعات استفاده می‌شود. اتاق سرور باید ویژگی‌هایی داشته باشد که حرارتی و رطوبتی مناسب برای تجهیزات فراهم کند. در ادامه مقاله در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد.خاصیت ضد برق کفپوش اپوکسی در اتاق سروریکی از ریسک‌هایی که در ساختمان‌ها و اتاق‌های سرور در نظر گرفته می‌شود، تخلیه الکتریسیته ساکن از کف سازه است. این موضوع در صورتی که رعایت نشود، می‌تواند موجب افزایش ضریب خطر برای سیستم‌های الکترونیکی و ماشین آلات در ساختمان شود.

به همین دلیل، مهندسان وتکنسین‌ها برای جلوگیری از این اتفاق معمولاً از کفپوش اپوکسی در اتاق سرور استفاده می‌کنند.لایه کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک، فضای امنی را در محیط‌های بسته ایجاد می‌کند. ویژگی آنتیاستاتیک، در محیط‌های صنعتی و کاری بسیاری با اهمیت است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.اتاق‌های عمل، آزمایشگاه‌ها، انبارها،مکان‌هایی که در آن مواد شیمیایی و یا اسیدی به کار می‌رود ازدیگر مکان‌هایی که لازم است از ایجادشوک‌هایالکترواستاتیک در آن جلوگیری شود.

مطالعه بیشتر : کفپوش بیمارستان چه ویژگی‌هایی دارد؟

رنگ کفپوش اتاق سروررنگ کفپوش اپوکسی اتاق سرور از دو مادهٔ شیمیایی مختلف تشکیل شده است. این دو ماده شامل رزینیا ترکیب و سخت‌کننده (هاردنر) یا فعال‌ساز هستند. این ترکیبات با ترکیب درست و استفاده صحیح ازنسبت‌ها، یک رنگ کفپوش بسیار مقاوم و مستحکم ایجاد می‌کنند که به خوبی می‌تواند در اتاقسرورها مورد استفاده قرار گیرد. معمولا رنگ‌هایی راب ی کفپوش اتاق سرور مورد استفاده قرارمی‌گیرد که روشن باشد تا آلودگی و غبار روی آن سریع مشخص و رفع شود.
کفپوش اپوکسی اتاق سرور چه ویژگی‌هایی دارد؟

1- استقامت کافی دربرابر سنگینی وسایل

کفپوش اپوکسی اتاق سرور با ایجاد امنیت بالا، استحکام و مقاومت ایده‌آل، مورد توجه قرار می‌گیرد.به عبارت دیگر، با نصب این نوع کفپوش، وزن و فشار وسایل و تجهیزات مختلف روی آن‌ها موردتحمل می‌شود و به راحتی خراب و آسیب نمی‌بیند.
2- مقاومت بالا در برابر فرسایش و رطوبت
این نوع کفپوش‌ها دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت هستند. همچنین اگر تیم اجرا کننده کفپوشاپوکسی برای اتاق سرور، یک تیم باتجربه و حرفه‌ای مانند تیم اپوکسی فام باشند، با اجرای لایه‌ایمناسب می‌توانند طول عمر کفپوش را افزایش بدهند. کفپوش اپوکسی در برابر خوردگی و تخریب‌هایساختاری مانند ترک‌های ساختمان نیز مقاومت نشان خواهند داد.

3- نظافت آسان
نظافت کفپوش‌های اپوکسی بسیار ساده است. و تنها با یک تی تمیز امکان‌پذیر است. با انجام نظافتمنظم و مکرر، اتاق سروری تمیز، منظم و پاک داشته خواهید شد. اگر درباره نگهداری کفپوش‌هایاپوکسی به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، توصیه می‌کنیم مقاله نکات نگهداری از کفپوش اپوکسی را مطالعه کنید.

4- تنوع در رنگ
کفپوش‌های اپوکسی به صورت متنوعی در بازار موجود هستند و در رنگ‌های مختلف عرضهمی‌شوند. بنابراین این امکان را به شما می‌دهد تا با انتخاب رنگ مورد علاقه خود، محیط مورد نظرخود را با سلیقه خود تغییر دهید. توصیه ما این است که از رنگ‌های روشن‌تر برای کفپوش اپوکسیاتاق سرور استفاده کنید. دو دلیل برای این توصیه وجود دارد؛ اول، سطح روشن گرمای کمتری جذبمی‌کند و حرارت محیط را کمتر بالا می‌برد. دوم، رنگ روشن آلودگی‌ها را بهتر نشان می‌دهد.

5- ترمیم ارزان، سریع و ساده اپوکسیکفپوش اتاق‌های سرور از جمله کفپوش‌هایی است که به راحتی قابل اجرا هستند و با هزینه کمتریمی‌توان به ایجاد امنیت کامل در فضای پر ریسک پرداخت. یکی از ویژگی‌های این نوع کفپوش‌ها ایناست که در صورت بروز آسیب در هر نقطه‌ای از آن، به‌راحتی و سریع قابلیت ترمیم دارد.به این ترتیب، نیازی به تعمیرات بلند مدت و پرهزینه نیست و مشکلات را می‌توان به سرعت و بهصورت موقت حل کرد. این ویژگی باعث می‌شود که کفپوش اپوکسی به عنوان یک راهکار اقتصادی وموثر در مقابل مسائل و خطرات احتمالی در این فضاها مورد استفاده قرار گیرد.

6- ضد لغزش و ضدساییدگی
کفپوش اتاق سرور با ویژگی‌های ضد لغزش و ضد ساییدگی طراحی شده است. این ویژگی‌ها باعثمی‌شود که در زمان جابجایی وسایل سنگین، نگران خراشیدگی کف نباشیم. به علاوه، این کفپوش‌ها تاحدی در برابر ضربه‌ها مقاوم هستند. با این حال، برای حفظ و نگهداری کفپوش‌های اپوکسی، اقداماتمهمی باید انجام شود.

7- جلوگیری از ورود حشرات
وقتی درزهای کف به خوبی با کفپوش اپوکسی پر شود، راه همه حشارت و جانوران موذی بسته خواهدشد. بدین ترتیب آسیب‌های احتمالی دستگاه‌های موجود در اتاق سرور، به دلیل وجود حشرات کاهشخواهد یافت.عملکرد کفپوش اپوکسی اتاق سرور چگونه است؟بارهای الکتریکی ساکن به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند. این بارها اغلب به دلیل اصطکاک دو جسم بایکدیگر و حرکات مکرر به وجود می‌آیند، اما یکی از منابع اصلی تولید بارهای الکتریکی ساکن درکف، تجهیزات برقی در محیط بسته است.به علت وجود تجهیزات الکترونیکی زیاد در اتاق‌های سرور و ساختمان‌های صنعتی،

بارهایالکتریکی در کف سازه تجمع می‌یابند. در صورتی که این بارها به صورت جرقه یا آتش در محیطتخلیه شوند، می‌توانند خسارات جدی و بزرگی را به همراه داشته باشند.کفپوش اپوکسی اتاق سرور اهمیت و کارایی بسیاری در حفظ امنیت و کارایی سیستم‌های اطلاعاتیدارد. با اجرای این نوع کفپوش در اتاق‌های سرور، می‌توان از تخلیه نابهنگام آن جلوگیری کرد وخسارت‌ها را کاهش داد.اجرای کفپوش اپوکسی اتاق سروربرای اجرای کفپوش اپوکسی در اتاق سرور، باید چندین مرحله اساسی را دنبال کنیم. به منظورداشتنیک نتیجه قطعی و ایده‌آل، هر یک از این مراحل باید بر اساس استانداردهای تعریف شده انجام شود

و توجه به نکات زیر ضروری است؛

1- در سازه‌هایی که دارای کف بتنی هستند، آماده‌سازی سطح اولین اقدام مهم تلقی می‌شود.

2- تمامی ترک‌ها و خوردگی‌های بتن باید به طور کامل ترمیم شوند.

3- بعد از آماده‌سازی اولیه، ترجیح داده می‌شود که از یک لایه پرایمر اپوکسی استفاده شود. این پرایمرعلاوه بر افزایش چسبندگی لایه‌های بعدی، مقاومت سطح کف را نیز افزایش می‌دهد.

4- با اجرای پرایمر، مرحله نصب نوارهای مسی آغاز می‌شود. این نوارها که به صورت شبکه‌ای یاشطرنجی نصبمی‌شوند، دارای مزایا و فوایدی بسیار است. یکی از مهم‌ترین مزایای آن‌ها، قابلیت جذب بارهای الکتریکی ساکن و تخلیه آن‌ها به چاه ارت یا زمین است.

5- با اجرای شبکه‌های مسی، می‌توان به ترتیب لایه میانی و در نهایت کفپوش اپوکسی را نیز اجراکرد. در اتاق سرورها، نوارهای فلزی زیر غشای کفپوش اپوکسی قرار دارند. این اقدام هوشمندانه نهتنها ظاهر کفپوش را حفظ می‌کند، بلکه به عنوان یک المان آنتی استاتیک نیز عمل می‌کند.کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک با پوشش‌های معمولی چه تفاوتی دارد؟تفاوت کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک یا کفپوش اپوکسی در دیتاسنتر با کفپوش‌های عادی در استفاده ازشبکه‌های نواری مسی در کف است. رزین‌های اپوکسی در تمام پروژه‌ها یکسان هستند، اما تنها زمانیکه در میانه کار از شبکه‌های مسی استفاده شود، می‌توان آنتی استاتیک شدن یا ضد الکتریسیته ساکنرزین‌ها را تضمین کرد.

سخن پایانیاتاق سرور محلی است که برای نگهداری و مدیریت تجهیزات سروری استفاده می‌شود؛ بنابراین بایداستانداردهای خاصی را رعایتکرد. یکی از این استانداردها ASTM-f150 است که مشخصات فنی وتجهیزات مورد استفاده در اتاق سرور راتعیینمی‌کند.ایناستاندارد شامل نکاتی مانند دما و رطوبت مناسب، ایمنی برق، سیستم‌های خنک کننده و محافظتدر برابر حریق است. همچنین استاندارد ISO 2787 نیز نشان دهنده مشخصات و اصول کلی برایطراحی و نصب اتاق سرور است.کفپوش‌های اتاق سرور یا دیتا سنترها بهتر است از نوع کفپوش‌های اپوکسی آنتی استاتیک باشند کهمی‌تواند اتاق سرو شمارا به استانداردهای مورد نظر نزدیک کند. اگر قصد دارید درباره کفپوش‌هایاپوکسی آنتی استاتیک و کفپوش‌های ویژهاتاق‌های سرور اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید ازمشاوره رایگان اپوکسی فام بهره‌مند شوید.

ارتباط با ما: 44017919 (021) _ 09125263615

آدرس: فلکه اول صادقیه ابتدای ستارخان مجتمع اداری تجاری پردیس طبقه ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *