کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی کارخانه ها

در زمان راه اندازی کارخانه ها یکی از دغدغه های جدی صاحبان صنایع انتخاب پوشش های مناسب برای سالن های تولید، آزمایشگاه، انبار و دفاتر اداری می باشد. با توجه به گستردگی صنایع نمی توان گفت که برای همه کارخانه ها می توان از یک نوع کفپوش اپوکسی کارخانه ها و پوشش استفاده نمود لذا برای بهترین انتخاب باید بعد از بررسی دقیق مواردی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، به یک انتخاب دقیق رسید.
با توجه به اینکه نگهداری بتن کف در کارخانه ها بدون پوشش بسیار دشوار می باشد و بتن کاملا در معرض مواد شیمیایی،فشارسنگین تجهیزات و تردد و ترافیک پر فشار قرار می گیرد و همچنین انجام بتن ریزی مجدد بسیار زمان بر و پر هزینه می باشد، استفاده از یک کفپوش مناسب می تواند در کاهش هزینه ها تاثیر گذار باشد.

کفپوش کارخانه

ویژگی های کفپوش کارخانه ها

مقاوم در برابر سایش و ضربه

یکی از بهترین کفپوش کارخانه ها، کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان می باشد. این نوع کفپوش ها با چسبندگی عالی به بتن می چسبد و از آن در برابر سایش و ضربه محافظت می کنند. کفپوش های اپوکسی در رنگ های متنوع و با ضخامت های متفاوت بر اساس نیاز کارخانه ها اجرا می گردد.

مقاوم در برابر مواد شیمیایی

کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان مقاومت بسیار خوبی در مقابل اسید ها، بازها و روغن ها دارند البته باید در نظر داشت با توجه به خورندگی متفاوت این مواد قبل از انتخاب کفپوش، با دقت نوع مواد شیمیایی و میزان غلظت و مدت زمان تماس با سطح و مواد شوینده و خنثی کننده آن مشخص شود و بر اساس نتایج به دست آمده از کفپوش های اپوکسی،پلی یورتان، اپوکسی های وینیل استر و کاشی کار و سنگ کاری ضد اسید استفاده نمود.
قبل از انتخاب کفپوش و سفارش آن با کارشناسان مجموعه اپوکسی فام تماس بگیرید و از مشاوره های رایگان این مجموعه بهره بگیرد.

مشاهده نمونه پروژه های انجام شده کفپوش اپوکشی کارخانه ها

 

مقاوم در برابر فشار و مقاومت مکانیکی

وقتی صحبت از مقاومت مکانیکی و فشار بالا می باشد باید گفت اپوکسی با ضخامت مناسب بهترین گزینه است زیرا هر نوع ترافیکی مانند تردد افراد و عبور وسایل نقلیه سبک و سنگین مانند خودرو های سواری و لیفتراک تحمل می نماید و همچنین با توجه به اینکه بر روی کف کارخانه ها تجهیزات سنگین و گاها با ارتعاش قرار می گیرد می تواند از بتن محافظت کند.
مقدار مقاومت کفپوش های اپوکسی معمولی بیش از 10000 psi است. این مقدار کاملا مناسب کف سازی برای هر نوع فضای عمرانی با هر مقدار بار سنگین ماشین آلات و یا نصب تجهیزات است.

ضد لغزش

با توجه به اینکه در کارخانه های گاها مواد لغزنده مانند آب و روغن ها بر روی سطح ریخته می شود ممکن است سطح سر شود و برای پرسنل خطر زمین خوردگی ایجاد نماید داشتن یک کفپوش ضد لغزش بسیار مهم است یکی از بهترین کفپوش ها در این حوزه کفپوسی بافتداراست که البته به آن کفپوش اپوکسی پوست پرتقالی نیز می گویند.این کفپوش ها با غلتک های ویژه اجرا می شودند و دارای بافت های ریزی می باشند و مانع لغزش افراد و اشیا می شوند.

انتی باکتریال

انتی داست و انتی باکتریال بودن کفپوش ها از مهم ترین دغدغه های صنایع غذایی و دارویی و بیمارستان ها وکلین روم ها می باشد برای این منظور کفپوش اپوکسی خودتراز صیقلی بهترین گزینه می باشد این کفپوش ها بدون درز و بافت با سطح صیقلی می تواند مانع رشد باکتری ها شود شستشو اسان و پاک شوندگی این سطوح کاملا انها را برای استفاده در محیط های بهداشتی مناسب کرده است.این کفپوش ها به اسانی با دیگر مواد واکنش نمی دهند و از مقاومت شیمیایی بالایی برخوردارند و با شوینده های معمولی تمیز می شوند.

مشاهده قیمت کفپوش اپوکسی سال 1403

 

انتی استاتیک (کانداکتیو)

گاهی یکی از عوامل مهم در انتخاب کفپوش ها برای کارخانه ها مخصوصا در صنایع نظامی و کارخانه های ساخت قطعات الکترونیکی و اتاق های سرور کانداکتیو بودن کفپوش می باشد در هر کارخانه یا بیمارستان ها که احتمال انفجار و برق گرفتگی در اثر الکتریسته ساکن وجود داشته باشد از کفپوش های انتی استاتیک استفاده می کنند کفپوش های انتی استاتیک هم به صورت رولی و هم به صورت رزینی وجود دارند که متناسب با ویژگی ها و نیاز صنایع پیشنهاد می شوند.گرفتن مشاوره درست برای انتخاب یک کفپوش بسیار حایز اهمیت است.

عایق و نارسنا

گاهی در صنایع عایق بودن بسیار مهم است می توان گفت با توجه به بدون درز بودن کفپوش های اپوکسی می توان گفت این کفپوش ها بهترین کفپوش های عایق برای اتاق های برق می باشند البته باید اشاره کرد که ولتاژ برق با ضخامت کفپوش ارتباط مستقیم دارد تعیین ولتاژ قبل از خرید و اجرای کفپوش ها مهم است سطوح زیر این کفپوش ها هم مهم است . باید گفت این کفپوش ها اگر در نقطه ای دچار ترک یا شکستگی شوند خاصیت عایق بودن را از دست می دهند اما این امر با توجه به اصلاح سریع و اسان آن هنوز آنها را جز بهترین گزینه ها قرار داده است.

مقاوم در برابر لرزش و ویبره

در کارخانه ها، ایستگاه های قطار و فرودگاه ها می توان گفت علاوه بر مسئله فشار و مقاومت مکانیکی عامل ضربه پذیری و مقاومت در برابر لرزش نیز حایز اهمیت می باشد و هچنین در مکان های که تابش یووی وجود دارد بهترین گزینه کفپوش های پلی یورتان می باشد آنها از مقاومت شیمیایی و سایشی خوبی نیز برخوردارند و در مقابل ترافیک های سنگین نیز بسیار مقاوم می باشند از این کفپوش ها در آشیانه فرودگاه ها و هلی پد ها استفاده می شود در کارخانه های که دستگاه ها با ویبره زیاد وجود دارند گزینه بهتری می باشند.پرتاب اجسام سنگین بر روی این سطوح اسیب جدی به آنها وارد نمی کند اما به منظور افزایش طول عمر این کفپوش ها بهتر است از کشیدن اجسام نوک تیز بر روی آنها خود داری کرد.

ارتباط با ما: 44017919 (021) _ 09125263615

آدرس: فلکه اول صادقیه ابتدای ستارخان مجتمع اداری تجاری پردیس طبقه ۳

اینستاگرام ما را دنبال کنید تا نمونه اجراهای مارو ببینید.

ویزگی های عمومی و مشترک بین کفپوش های رزینی

• تنوع بالا در رنگ و زیبا بودن
• شستشوی آسان
• ترمیم پذیری سریع و کم هزینه
• قیمت مناسب
• ماندگاری بالا
• بدون درز بودن
• مقاومت فرسایشی، مکانیکی و شیمیایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *